Sprawdzone sposoby na konwertowanie bloga firmowego

Blog firmowy to doskonały sposób na budowę wizerunku marki. Oprócz tego, powinien on również wspierać sprzedaż. Będzie to możliwe wtedy, gdy zadba się o jego zoptymalizowanie pod kątem współczynnika konwersji.

Jak można sprawdzić, czy blog konwertuje, a jeżeli tak, to na jakim poziomie? W tym celu niezbędne będzie obliczenie współczynnika konwersji, który określa ilość wykonanych konwersji w kontekście ilości użytkowników odwiedzających daną stronę. Uzyskany w ten sposób wynik pomoże w ustaleniu efektywności bloga. Do tego celu wykorzystuje się narzędzie, jakim jest Google Analytics. Pozwala ono określić czy elementy optymalizacyjne wprowadzone na bloga przynoszą wymierne rezultaty.

Warto przywołać tutaj pojęcie jakim jest CRO (Conversion Rate Optimalization), czyli optymalizacja konwersji. Odnosi się ona do działań mających na celu poprawienie ogólnego współczynnika konwersji, a w konsekwencji tego — poprawy kontaktu z klientem, wzrostu szans jego powrotu na bloga oraz usprawnienia procesu zakupowego. By optymalizacja konwersji przyniosła rezultaty, niezbędne jest zaplanowanie strategii, wyznaczenie celów, określenie niezbędnych zadań oraz zdefiniowanie grupy docelowej.

W jaki sposób można poprawić współczynnik konwersji na blogu? W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się temu, w jaki sposób działa obecnie i określić jego słabe strony. Działania z zakresu CRO powinny być podejmowane w odniesieniu do witryny jako całości.

Kluczowym elementem każdego bloga firmowego jest jego treść. Powinna być ona ciekawa, unikalna oraz przejrzysta. Niezwykle ważną rolę odgrywają tutaj tytuły oraz nagłówki. Powinny one przyciągać wzrok i zachęcać użytkownika do pozostania na stronie przez dłuższy czas.

Najważniejsze z punktu widzenia konwersji bloga jest to, co widać od razu po wejściu na stronę, bez jej przewijania. Warto zadbać tutaj o to, by czytelnik już samego początku miał możliwość wykonania interakcji. Na samej górze bloga znajdować powinny się między innymi informacje kontaktowe, przekierowanie do oferty czy przycisk umożliwiający zakup e — booka czy zapisanie się na kurs.