Direct Answers w wyszukiwarce Google
Direct Answers, inaczej odpowiedzi bezpośrednie, są jedną z funkcji wyszukiwarki Google, która umożliwia szybkie i wygodne znalezienie niezbędnych informacji w sieci. Mają one postać odpowiedzi na zadane przez internautę pytanie. Direct Answers pobierane są ze stron internetowych zaindeksowanych w Google. Znaleźć można je po wpisaniu pytania w wyróżnionym polu znajdującymi się nad wynikami wyszukiwania listującymi strony internetowe. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tej funkcjonalności?
Direct Answers jest funkcją, którą zainteresować powinny się wszystkie firmy chcące poprawić swoją pozycję w sieci wyszukiwania. Wartościowe treści znajdujące się na stronie internetowej, które dawać będą możliwie jak najbardziej precyzyjną odpowiedź na dane pytanie, znajdą się na pozycji 0, czyli nad organicznymi wynikami wyszukiwania, umożliwiając wyróżnienie danej witryny. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony to jest to najlepsza opcja bo daje najwyższą możliwą pozycję a jednocześnie jest wynikiem wyszukiwania wyróżnionym i wskazywanym przez Google.
Jako że w wyszukiwarce Google najczęściej zadawane są pytania rozpoczynające się od słów, takich jak: „Co”, „Jak”, „Co to znaczy” lub „Co to jest”, warto zadbać o to, by na prowadzonej przez siebie stronie zamieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z daną branżą. W tym celu, stworzyć można tam dział: FAQ, Poradnik czy Blog. Wypełniając je treściami, zadbać należy nie tylko o to, by miały one postać definicji i dawały jasną odpowiedź, lecz również przyjazne zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkowników, zachęcając ich do wejścia na witrynę. Równie istotne jest to, by w tytule strony (znaczniku title), umieścić wybrane pytanie, stworzyć przyjazny adres URL uwzględniający zapytanie oraz dodać zdjęcie razem z alternatywnym opisem zawierającym zapytanie oraz frazę kluczową. Jeżeli mamy możliwość zatrudnienia profesjonalną firmę, której domeną działalności jest tworzenie stron www, warto poprosić ich o zaimplementowanie znaczników schema na przykład dla FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań.
Direct Anserws to nie tylko szansa na wyróżnienie witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej funkcji możliwe staje się poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zyskanie przez firmę wizerunku eksperta.