Modernizacja strony www lub sklepu internetowego
Dlaczego warto zastanowić się nad modernizacją strony www lub sklepu internetowego?
Jeżeli strona www danej firmy lub sklep internetowy funkcjonuje w sieci już od jakiegoś czasu, warto pomyśleć o jej modernizacji lub chociażby „odświeżeniu”. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, w których wymagania dotyczące wyglądu oraz funkcjonalności witryn internetowych zmieniają się niemalże z dnia na dzień tak samo jak zmieniają się wytyczne wyszukiwarek internetowych jak np. Google co do kryteriów wyszukiwania. Żadne przedsiębiorstwo, bez względu na wielkość, które dba o swój wizerunek w sieci oraz co więcej sprzedaż swoich produktów czy usług nie może sobie pozwolić na zaniedbanie tak kluczowego medium, jakim jest strona internetowa.
Na co zwrócić uwagę podczas modernizacji strony www lub sklepu internetowego?
Jeżeli chcemy, by nasza witryna przyciągała jak największą ilość potencjalnych klientów i osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, w pierwszej kolejności warto zastanowić się, czy poszczególne jej elementy są odpowiednio zoptymalizowane. W związku z tym, powinniśmy przeprowadzić chociaż najprostszy audyt optymalizacyjny strony internetowej i sprawdzić ile zakładek zawiera dana strona, które z nich są odwiedzane najczęściej, co warto zmienić w układzie strony. Oprócz tego, ustalić należy, jak dużo linków przychodzących prowadzi do strony i z jakich miejsc pochodzą. Niezbędne będzie także sprawdzenie, które linki generują najwięcej wejść. Bardzo ważną częścią takiego audytu będzie również analiza fraz kluczowych do użycia przy optymalizacji i pozycjonowaniu strony.
Kluczowym procesem modernizacji strony internetowej jest odświeżenie układu, struktury strony i jej elementów graficznych. Pamiętajmy, że aby witryna mogła spełniać założone funkcje, musi być przede wszystkim przejrzysta, intuicyjna i prosta w obsłudze i nawigacji. Nie warto ryzykować utratą potencjalnych klientów zniechęcając ich natłokiem zbędnych grafik, komunikatów czy trudnością w znalezieniu podstawowych informacji takich, jak chociażby cennik produktów lub usług lub szybkie dane kontaktowe jak numer telefonu czy adres email.
Niezwykle ważna jest także pozycja w wynikach wyszukiwania czyli pozycjonowanie lokalne. Jak pokazują statystki, aż 75% internautów poszukiwania produktów czy usług ogranicza do pierwszej strony rezultatów. W związku z tym, zadbać należy o stosowne dobranie słów kluczowych i stworzenie wartościowej zawartości, czyli treści strony, dzięki którym nasza witryna stanie się chętniej odwiedzana.
Warto również pomyśleć o przyspieszeniu czasu wczytywania strony. Pomóc mogą nam w tym między innymi ograniczenia wielkości plików graficznych, kompresja wczytywanych plików i użycie narzędzi do cache strony.
Nowoczesna strona www powinna być również responsywna, czyli automatycznie przystosowująca się do rozdzielczości urządzeń mobilnych takich, jak telefon czy tablet. Wyświetlające się na ekranie treści są wówczas skalowane w taki sposób, aby były wygodne w odbiorze dla użytkownika.
W przypadku większej modernizacji strony www, która wiązałaby się ze zmianą struktury strony należy pamiętać również o wykonaniu właściwych przekierowaniach 301 aby uniknąć błędów 404 co w dłuższym okresie mogłoby się wiązać ze spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania.
Na obecną chwilę standardem jest również certyfikat SSL. Nie należy również zapominać o przepisach związanych z przetwarzaniem danych osobowych (GIODO i RODO) i we właściwy sposób zabezpieczyć pod tym względem stronę lub sklep internetowy.
Bardzo ważne jest również zabezpieczenie strony przed włamaniem. Nie należy w tym przypadku korzystać z gotowych rozwiązań (np. wtyczek) ale podejść do każdego projektu indywidualnie.
Kogo wybrać do modernizacji strony www lub sklepu www?
Wybierając firmę do odświeżenia, zmiany lub modernizacji strony www należy wziąć pod uwagę jej profesjonalizm, rzetelność i terminowość. Tak naprawdę trudno ocenić to przed wyborem wykonawcy ale zadanie kilku pytań związanych z kwestiami poruszonymi w artykule może dać pewien kierunek i dać odpowiedź czy mamy do czynienia z firmą, która zmianę i modernizację naszej strony internetowej wykona w sposób właściwy, fachowy i profesjonalny.