Co powinna zawierać strona internetowa firmy
Posiadanie strony internetowej to obowiązek każdej firmy, bez względu na jej wielkość czy zakres działań. Jakiego rodzaju elementów nie może na niej zabraknąć?
Jedną z podstron, których nie może zabraknąć na żadnej firmowej witrynie jest Oferta. Jeżeli zależy nam na skutecznym pozyskiwaniu klientów, nie powinna się ona ograniczać do kilku prostych zdań. Warto poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie kompleksowej oferty zawierającej szczegółowe informacje na temat usług czy produktów oferowanych przez firmę. Zadanie to warto zlecić profesjonalnemu copywriterowi, który ubierze w słowa najważniejsze informacje. Ofertę poszerzyć można o różnego rodzaju elementy graficzne, takie jak wykresy czy tabele — w pozytywny sposób wpłyną one na czytelność prezentowanych treści.
Równie ważną podstroną jest O nas. Znajdujące się tam treści uwzględniać powinny między innymi historię firmy. Zamiast suchych statystyk, pokusić można się o umieszczenie wykresu z zaznaczonymi najważniejszymi datami w historii przedsiębiorstwa. Na ten podstronie warto także zawrzeć informacje na temat celów firmy i przyświecającej jej firmy. Warto, by miały one formę krótkich, łatwych do zapamiętania haseł. Nie należy również zapominać o prezentacji członków zespołu. Poza notką na temat każdego z pracowników, dołączyć należy ich zdjęcia — dzięki temu oferta firmy stanie się bardziej ludzka. Pozytywny wpływ na odbiór przedsiębiorstwa będzie miało także zaprezentowanie, co dzieje się w formie po godzinach — w jakich wydarzeniach biorą udział zatrudnione w niej osoby czy jak bawią się na imprezach integracyjnych.
Jak skutecznie zwiększyć zaufanie do firmy i podkreślić jej profesjonalizm? W tym celu, na stronie warto umieścić opinie zadowolonych klientów. Oprócz tego, znaleźć mogą się tam również certyfikaty prezentujące zdobyte umiejętności, logo współpracujących firm czy zrealizowane projekty. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także zamieszczenie danych liczbowych odnoszących się do tego, jak długi dana firma działa na ryku, ilu klientów posiada czy ile jej biur znajduje się na całym świecie.
Każda strona firma posiadać musi dział Kontakt. Znaleźć powinny się tam pełne dane przedsiębiorstwa, numer telefonu oraz adres e-mail. Dodatkowo, warto umieścić tu mapkę dojazdu, która ułatwi klientom dotarcie do siedziby przedsiębiorstwa. Dodatkowo, uzupełnić można ją o wskazówki dojazdu W przypadku niektórych firm, konieczne będzie także zawarcie informacji na temat godzin otwarcia. W dziale kontakt znajdować powinien się również formularz kontaktowy zawierając pole na adres e-mail i treść wiadomości, tak aby potencjalny klient mógł szybko i wygodnie zostawić swoje zapytanie.
Znajdujące się na firmowej stronie treści powinny być konkretne, zwięzłe i napisane językiem korzyści. Muszą być one również w pełni unikalne i nasycone stosownymi słowami kluczowymi — to sprawdzony sposób na zwiększenie widoczności witryny w sieci a tym na pozycjonowanie strony. Należy tu zauważyć, że dbanie o pozycję strony w wyszukiwarce warto zacząć już na początkowym etapie budowy strony internetowej.