Jak zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie internetowej

Priorytetem każdej osoby posiadającej stronę internetową jest to, aby odwiedzała ją jak największa liczba użytkowników. Jak skutecznie zwiększyć ruch na witrynie? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Stworzenie bazy mailingowej — dlaczego jest to tak ważne, jeżeli chodzi o wzrost ruchu na stronie internetowej? Związane jest to z tym, że subskrybenci newslettera najszybciej dowiadują się o jakichkolwiek zmianach, jakie zaszły w witrynie. Trafiając w bezpośredni sposób do ich skrzynek mailowych, możliwe staje się uzyskanie spersonalizowanego, przykuwającego uwagę przekazu.

Napisanie recenzji produktu czy usługi — przed zakupem produktów, takich jak chociażby sprzęt AGD i RTV, znacząca część użytkowników szuka opinii na ich temat w sieci. Stworzenie takiej recenzji to ponadczasowy sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

Przeprowadzenie wywiadu z branżowym autorytetem — internauci zainteresowani danym zagadnieniem chętnie śledzą osoby wpływowe posiadające rozległą wiedzę na dany temat i chętnie dzielące się swoimi doświadczeniami. Jeżeli na danej stronie internetowej znajdzie się taka rozmowa, istnieje spore prawdopodobieństwo, że pojawiać będzie się ona w wynikach wyszukiwania Google na frazy ściśle powiązane z daną osobą.

Udzielenie wywiadu — osoby, które czują się pewnie w swoim fachu i są cenione w branży, zdecydować mogą się na umieszczenie na witrynie wywiadu przeprowadzonego przez osobę trzecią, w którym opowiadają o oferowanych przez siebie produktach czy usługach.

Zaoferowanie gratisowego produktu lub zniżki — każdy z nas lubi otrzymywać prezenty. Słowa, takie jak: „za darmo” czy „gratis” skutecznie przyciągają uwagę użytkowników, zachęcając ich do wejścia na stronę www.

Grupowanie treści — w Internecie znaleźć można całe mnóstwo miejsc grupujących podobne do siebie treści. Zalicza się do nich między innymi Feedly. Tego typu strony gromadzą zbliżone tematycznie materiały lub całe blogi.

Dodawanie komentarzy na innych stronach internetowych — działając w danej branży, trudno nie znać witryn powiązanych z określoną tematyką. To znakomita okazja do tego, by za ich pośrednictwem wypromować swoją działalność. Doskonale do tego celu sprawdzą się serwisy publikujące artykuły, pod którymi zamieścić można swój własny, merytoryczny komentarz. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawierał on odnośnik do prowadzonej strony internetowej.

Publikowanie wpisów gościnnych — tak zwany guest blogging to znakomita okazja, aby wypromować swoją własną stronę www. Jak to zrobić? Wystarczy znaleźć zbliżony tematycznie serwis i zaproponować osobie, która go prowadzi dodanie ciekawego, angażującego wpisu zawierającego odnośniki do witryny.

Wykorzystywanie sklepów internetowych — sprzedając produkty, warto promować je również poza własną witryną. Do tego celu wykorzystać można między innymi portale, takie jak OLX czy Allegro, które pozwalają za zamieszczanie odnośników.