Domena internetowa – jak wybrać domenę
Dobra domena firmy to połowa sukcesu. Zakup domeny powinien być dobrze przemyślany. Nie może być to zakup impulsowy. Coraz trudniej jest zakupić domenę, która łatwo utkwi w pamięci, kojarzyła się z usługami firmy i była pomocna w pozycjonowaniu. Nazwy domen z końcówką .pl kurczy się w szybkim tempie. Nie powinno rejestrować się domeny, tylko dlatego, że jest wolna. To złe rozwiązanie. Jednak stosując się do kilku zleceń, można wybrać odpowiednią domenę, która przyczyni się do sukcesu biznesu, zwiększy popularność firmy, a co za tym idzie, przyczyni się do wyższych dochodów.
Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę domeny
Zakup domeny powinien być dobrze przemyślany. To najważniejsza rzecz, która może przyczynić się do sukcesu lub upadłości biznesu. Podczas wymyślania nazwy nie warto się śpieszyć. Podczas tworzenia nazwy domeny należy zwrócić uwagę na:
- łatwość nazwy- nazwa domeny nie może być trudna i długa. Najlepiej, kiedy związana jest kategorią produktów lub usług, które świadczy firma np: tanieloty.pl, lampy.pl itp. Jeśli nazwa ma być w języku polskim może składać się z dwóch członów np: zdrowawoda.pl. Lepiej wybrać dłuższą nazwę domeny, niż krótką nic nieznaczącą nazwę;
- bez polskich znaków – w nazwie domeny nie mogą znajdować się polskie znaki. Czyli nazwa sklepu światełko.pl powinna brzmieć swiatelko.pl;
- bez cyfer – nazwa domeny z cyframi, będzie zajmować niski ranking w wyszukiwarce. Zamiast pisać 100 lepiej użyć słowa – sto;
- wybór rozszerzenia – rozszerzenie domeny, jakie należy wygrać to .pl i .com. Są to dwa najczęściej wybierane rozszerzenia przez internautów. Jeżeli firma będzie działać na rynku zagranicznym, to należy wybrać odpowiednie rozszerzenie np. w Niemczech to końcówka .de, Włochy to .ie;
- bez przedrostków – domeny z przedrostkiem np.: „e„ lub „i„ nie są popularne;
- zbyt ogólna nazwa – nazwa domeny nie może być zbyt ogólna np. biznes.pl, biznes.net, biznes.com itp;
Stosują się do tych zaleceń, istnieje szansa na wybranie idealnej domeny, która przyczyni się do sukcesu firmy.