Prowadzenie fanpage. Obsługa Facebooka.

Każde medium społecznościowe posiada swoje unikalne cechy. Profesjonalna obsługa Social Media wymaga znajomości jego specyfiki oraz starannie opracowanej strategii. Uwzględniać powinna ona zarówno zdefiniowanie grupy docelowej, jak i śledzenie bieżących trendów. Przypadkowe, nieprofesjonalne działania mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych użytkowników do odwiedzenia profilu danej marki. Aktualnie wyraźnie da się zaobserwować trend na usługę, jaką jest prowadzenie Facebooka. Trudno się temu dziwić — to społecznościowe medium ma ponad 1,5 miliarda użytkowników na całym świecie.

Czym jest wspomniana powyżej strategia prowadzenia fanpage’a na Facebooku? To szereg działań podejmowanych na danym profilu na bazie uprzednio zebranych informacji. Kluczowe jest tutaj to, by strategia była na bieżąco monitorowana i dopasowywana do aktualnych warunków i osiąganych efektów. Pozwoli to kontrolę jej efektów i sporządzanie raportów. Na strategię działań na Facebooku składają się między innymi: angażujące użytkowników wpisy promujące firmę, grafiki współgrające z treściami, obsługa reklam, analiza statyczna oraz analiza gustów i zachowań odbiorców.

Komu zlecić obsługę Facebooka? Szukając profesjonalnej, kompletnej pomocy, warto zdecydować się na usługi świadczone przez agencję interaktywną. Obejmować będą one zarówno strategię promocyjną, jak i tworzenie profesjonalnych grafik, wdrażanie najnowszych narzędzi czy regularnie przygotowywane raporty. Ceny tego typu usług zaczynają się od około 1000 — 2000 złotych miesięcznie.

Firmowy Facebook może być obsługiwany również przez freelancera. Specjalista tego typu nierzadko korzysta z gotowych narzędzi służących do organizacji promocji w serwisie Facebook. Jeżeli chodzi o oprawę graficzną, freelancerzy bardzo często bazują na gotowych materiałach promocyjnych. Ceny świadczonych przez nich usług wahają się od 100 do 1500 złotych miesięcznie i zależą zakresu działań.

Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby obsługę Facebooka zlecić wewnętrznemu działowi promocji lub pracownikowi firmy. Główną zaletą tego rozwiązania jest autentyczność prowadzonego profilu. Osoby pracujące w danym przedsiębiorstwie są na bieżąco z prowadzonymi przez nią działaniami, najbliższymi planami, oferowanymi produktami i usługami czy akcjami prowadzącymi. Wszystko to można na bieżąco komunikować poprzez posty na Facebooku. Jeżeli chodzi o minusy takiego rozwiązania, zaliczyć można do nich konieczność przeszkodzenia wybranego pracownika lub pracowników.

Idealny administrator profilu na Facebooku to taki, który dobrze zna daną markę oraz posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresu Social Media oraz marketingu internetowego. Niezbędna jest tutaj również odpowiednio opracowana strategia oraz konsekwentna realizacja celów. Administrator powinien pozostawać w nieustannym kontakcie z fanami, prowadząc rozmowy, odpowiadając na zadawane przez nich pytania i rozwiewając wątpliwości.