SEO copywriting
SEO (Search Engine Optimization) jest zbiorem działań na stronach internetowych mających na celu poprawić ich widoczność w wyszukiwarce oraz zwiększyć ruch organiczny. Głównym ich celem jest dopasowanie witryny do algorytmów Google. Skanują one poszczególne strony, oceniają je, a następnie wyświetlają użytkownikowi propozycje najlepiej wypozycjonowanych. Witryna zawierać powinna odpowiednio dopasowane słowa kluczowe wykorzystywane przez internautów do znalezienia interesujących ich treści. Stanowi to gwarancję dużego ruchu organicznego. W skład działań z obszaru SEO wchodzi między innymi SEO copywriting.
Mianem SEO copywritingu określa się tworzenie treści z uwzględnieniem fraz kluczowych. Teksty SEO mają służyć do pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce. Dobre treści tego typu powinny nie tylko spełniać określone wymogi. Muszą być one również ciekawe i wartościowe.
Dlaczego jest to tak ważne? Wynika to z tego, że internauci są niezwykle wybredni. Jeżeli po wejściu na stronę www nie uda im się znaleźć interesujących ich treści, szybko się zniechęcają i opuszczają witrynę. Po drugie, algorytmy Google są w stanie precyzyjnie ocenić jakość oraz użyteczność tekstów.
Tekst pozycjonerski posiadać powinien określoną strukturę, długość, wyliczenia, punktory, liczbę akapitów, frazy kluczowe, znaczniki H1, H2, H3 czy strong oraz hiperłącza do innych podstron.
Jak należy rozumieć klarowną strukturę tekstu SEO? Chodzi tutaj o to, aby posiadał on elementy, takie jak chociażby nagłówki, które sprawiają, że dana treść jest przyjazna w odbiorze. Oznaczać należy je przy pomocy wspomnianych powyżej znaczników. W jaki sposób ich używać? H1 jest głównym nagłówkiem — tytułem artykułu. H2, H3, H4 oraz H5 są kolejnymi w hierarchii znacznikami. Im wyższa cyfra, tym dany akapit jest ważniejszy. Chcąc rozpocząć wątek we wpisie, należy posłużyć się nagłówkiem H2 i umieścić w nim jedną z wybranych fraz kluczowych. W celu rozwinięcia danego zagadnienia, użyć należy nagłówka H3. Jeżeli zależy nam natomiast na podkreśleniu fraz kluczowych oraz najważniejszych elementów tekstu, posłużyć należy się znacznikiem strong.
Optymalizacja tekstów pod SEO opiera się głównie o umieszczane w nich słów kluczowych — od kilku do kilkunastu. Są one zwrotami oraz kombinacjami słów używanymi przez użytkowników w celu znalezienia w wyszukiwarce interesujących ich treści.
Długość tekstu pod SEO związana jest bezpośrednio z liczbą fraz kluczowych, jakie mają się w nim znaleźć. Im jest jest więcej, tym powinien być on dłuższy. Niezwykle ważna jest także analiza aktualnych treści w Top 10 wyników wyszukiwania pod konkretne słowo kluczowe.
By tekst pozycjonerski został dobrze oceniony przez Google, musi posiadać dużą ilość akapitów. Jeżeli jest on długi ich pozbawiony, jego punktacja automatycznie spada, a co więcej — nie jest on przyjazny w odbiorze przez użytkowników.